بسکتبال

طرح جهانی

بسکتبال

طرح جهانی

غذای ورزشکار

نارگیل غذای ورزشکاران

نارگیل غذای ورزشکاران

 

میوه نارگیل حاوی مواد معدنی فروانی است این ماده دارای لیپید  گلوسید و پروتئین است .در هر صد گرم از نارگیل 3 تا 4 گرم اسید آمینه آزاد وجود دارد .این میوه دارای چربی فراوانی است (در حدود 90درصد)اما منبع خوبی برای کامل کردن انرژی نیز است .به طوری که در هر 100 گرم آن 353کیلو کالری انرژی دارد.

 

دویدن بهتر است یا پیاده روی ؟

 

دویدن از نظر مصرف کردن و سوزاندن کالری از هر نوع ورزش دیگر سبقت می گیرد و حتی با انجام تفریحی طی کردن یک مایل در 10 دقیقه چیزی در حدود 700کالری در هر ساعت سوزانده می شود . مطالعات نشان می دهد که در طولانی مدت دویدن می تواند شما را در برابر استرس و افسردگی مقاوم تر کند .به نظر می رسد ورزش وتمرین ملایم در تسکین اضطراب بیش از ورزش های شدید موثر باشد .دویدن می تواند به افزایش فشار روی نخاع و افزایش درد کمر منجر شود .به خصوص در دوندگانی که از تکنیک صحیح استفاده نمی کنند و بدن منعطف ندارند .مطالعه ای جدید نشان می دهد که سه ساعت پیاده روی در هفته بسیار موثرتر از تمرینات مربوط به کمر و پشت در کاهش درد افرادی است از درد پشت و کمر رنج می برند.

 

آیا دراز نشست و یا کار با ماشین ورزش شکمی باعث می شود از شر چربی های شکم خلاص شوید ؟

ابزارهای درازو نشست ممکن است به شما در تقویت عضلات قسمت میانی کمک کند ودر مجموع ترکیب بهتری در اندام شما به وجود آورد .اما شما نمی توانید فقط چربی قسمت هایی را که انتخاب می کنید بسوزانید بنابراین دراز ونشست فقط شما را به هدف کاهش وزن در آن ناحیه مورد نظر نمی رساند و شما برای سوزاندن چربی باید برنامه ورزشی به صورت نرمشهای قلبی و تمرینات قدرتی را با هم ترکیب کنید .

 

اثر چسب کاری در راکت تنیس روی میز

 

چند سالی است که چسب زدن در هر مسابقه رایج شده است و بازیکنان قبل از بازی رویه های راکت را جدا می کنند و مجددا چسب میزنند و بررسی ها نشان داده که چسب تنها 5 درصد در سرعت اسمش اثر دارد و هیچ تاثیر دیگری در بهبودی بازی ندارد و علاوه بر آن این چسب حاوی مواد سرطانزاست که به سرعت جذب بدن میشود و همچنین عمر چوب و رویه را نیز کوتاه میکند.

 

توصیه برای بیماران مبتلا به آرتروز زانو

 

ما به چند روش می توانیم عضلات خود را تقویت کنیم و یکی از این روش ها ورزش های ایزومتریک است که بیش از همه برای مبتلایان به آرتروز مناسب است .(ورزش های ایزومتریک یعنی انقباض عضلات بدون تغییر طول آن و حرکت مفاصل )به طور مثال : روی زمین بنشینید و پای خود را دراز کنید سپس به حالت در جا عضله جلوی ران خود را منقبض کنید و تا شماره 10 به همین حالت نگه دارید و این کار را می توانید سه بار صبح و سه بار ظهر و سه بار شب انجام دهید و به تدریج شدت و مدت تمرین را افزایش دهید .

این نوع ورزش برای عضله چهار سر ران یا جلوی ران است برای تقویت عضلات پشت ران می توان دو سر پارچه بلندی را گره زده و یک پایه صندلی را از آن عبور داده و روی زمین می گذارید و سپس در حالیکه دست خود را به صندلی گرفته اید و آن را ثابت نگه داشته و بک پای خود را از درون پارچه عبور می دهید و در جهات گوناگون به آن فشار  آورید .

در هنگام شنا می توانید در قسمت کم عمق استخر به مدت 15 دقیقه راه بروید .با این کار بدون فشار به مفصل زانو عضلات اطراف زانو را تقویت می کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد